Päivitä sanakirjasi

selkokieli

substantiivi

  1. Kieli, joka on mukautettu helpommin ymmärrettäväksi.

    Selkokieltä käytettiin, jotta kaikki ymmärtäisivät sanoman.
Taivutus

yks. nom. selkokieli, yks. gen. selkokielen, yks. part. selkokieltä, yks. ill. selkokieleen, mon. gen. selkokielten selkokielien, mon. part. selkokieliä, mon. ill. selkokieliin.

Synonyymisanakirja

selkokieli

  1. yksinkertaistettu kieli, selväkieli.

Lisää synonyymejä Synonyymit.fi:ssä

Esimerkit

Käytämme selkokieltä helpottaaksemme ymmärtämistä.
Selkokieli on hyödyllinen monille oppijoille.
Selkokielen käytöstä on hyötyä kaikille.

Etymologia

Koostuu kahdesta osasta: 'selko' ja 'kieli'; tarkoittaa selkeää kieltä.

Riimisanakirja

selkokieli rimmaa näiden kanssa:

runokieli, makrokieli, hallintokieli, muotokieli

Lisää riimejä

Liittyvät sanat

selväkieli

Läheisiä sanoja

selkiytyä, selkkaus, selko, selkokieli, selkokielinen, selkokirja

Rakastatko sanoja? Tarvitsetko lisää määritelmiä?

Tilaamalla Suomen suurimman sanakirjan saat tuhansia määritelmiä ja tarkennetun haun ilman mainoksia!

Suomisanakirja Pro